NERDSCAPE vol.2 : OTAKU Frontline : Something I know about YAOI
- 注意事項
- このエントリはフィクションです。
- この内容を、同人サークル randam_butter 発行の同人誌「アステリスク*クライシス または迷子の子犬」(2007/08/19 初版)に寄稿しました。
Ying-Yang, the fundamental idea of duality.
Most of the representing mythology of Japan was able to trace back to ancient age of its neighborhood, China. The great phylosophies of the continent was brought to the island, were refined and localized (or would be called KAIZEN) by the islanders, maching for their unique psychological tendency. At the present age, the culture called "YAOI", or otherwise symbolized by the number "801", was such one of those, which strongly inherited the idea of ancient Chinese phylosophy, called "Ying-Yang". The basic and primal idea of the "Ying-Yang" was "The whole of creation are able to classify into 2 classes, Ying or Yang". which means "dark or light”. In recent days, what many of the FUJOSHI girls are trying to is, "to classify the world into 2 elements to recognize, understand and reconstruct everything". Those elements were often called "SEME" or "UKE".
日本を代表する神秘的な文化の数多くは、その原型を古代中国まで辿ることができます。大陸に発祥した偉大な哲学を、日本人は得意の改善で自分たちの精神風土に適した形でローカライズしました。「やおい」という文化も例外ではなく、元来は古代中国にはじまる「陰陽」の流れを色濃く継承しています。古代の中国人が森羅万象を陰と陽の二気に分類したように、腐女子たちは「受け」と「攻め」によって宇宙を捉え、再構築します。
As the overarching point, researchers' common opinions are no superiority or inferiority in this SEME and UKE elements.It is not so simple though the beginner often misunderstands SEME as dominant. As for SEME and UKE, one nucleus is formed with the set and the nucleus of a reverse-attribute is involved respectively (either the intrinsic of UKE is SEME, SEME is UKE). The YAOI genre are often marked by very short expressions, however it is fundamentally impossible to judge the dominance of SEME or UKE on the pattern, even the situation was limited. That is complex and mysterious genre. Because of the act of subdividing the YAOI problem doesn't have the means for solving the problems, by the principle that it gives birth to the another YAOI problem as soon as it is new in a present science.
重要なポイントとして、この攻めと受けに優劣はないというのがやおい研究者たちの共通見解となっています。初心者はよく攻めを優位と誤解しますが、そう単純ではありません。攻めと受けはセットで一つの核を形成し、またそれぞれに逆属性の核を内包しています(受けの本質は攻めであり、攻めの本質は受けなのです)。ごく短い数式で表記されることの多いやおいジャンルですが、個々に描き出される紋様は複雑怪奇であり、限定された状況に限っても攻めと受けのどちらが優位なのか判定することは原理的に不可能です(やおい問題を細分化する行為は、それ自体が新たなやおい問題を生んでしまうという原理によって、現在の科学では解決手段がありません)。
The power within nothing.
The YAOI, it is the related ultimately philosophy between two people. Either extracts two that should first ascertain the situation and become essential existence. Next, carefully ascertains which whether it is the UKE and the SEME. And then, the transition of the relation of those are pursued. In that process, multiple patterns are extracted to the series of operations if necessary, and, in addition, only the number of the combinations is operated. This is more complex though it just looks like the simulation of the game of go(It is not irrelevant that the game of go was chosen to be a theme of "Hikaru no go"). There is no grid, and it is four-dimensional operation. And it is essential of the YAOI, because of being requested only from the opposing forces. "Centripetal" and "Repulsion" in above all it exists in between two.
やおいとは、究極的には二者間の関係性の哲学です。まず状況を見極めて本質となるべき二つの存在を抽出し、次にどちらが受けでどちらが攻めであるかを慎重に見定め、それから受けと攻めの関係性の推移を追及します。一連の作業は、必要なら複数パターン抽出され、さらにその組み合わせの数だけ演算されます。これはちょうど囲碁のシミュレーションにも似ていますが(「ヒカルの碁」の題材に囲碁が選ばれたのは無関係ではありません)、より複雑です。グリッドがなく、四次元的ですし、なによりやおいの本質は、受けと攻めという確定された二者の中間にある空白に潜在する求心と反発の相反する力こそに求められるからです。
An absolute observer.
FUJOSHI of moderation (are always majority) faction since modern ages often said the concept that said, "the Absolute observer". This looks like the proposition in the quantum study "Observing it changes the phenomenon". It can introduce the setting of "Boku no chikyu wo mamotte" as a clue that understands this concept. Its composition is very simple but intrinsic. "the aliens on the moon observing the activity of human being on the earth". The relationship between observer and objective of the YAOI are like that. The FUJOSHI can be applied as the lunarian, and the YAOI objective can be applied as the people on the earth. Why is the observer on the moon? Because the observation act by the Lunarian doesn't influence on Earth, the vacuum of 380,000km is necessary. It is because the power of YAOI observation is strong like it.
近代以降の穏健(多数)派の腐女子たちは、しばしば「絶対の観測者」とでもいうべき概念を口にします。これは「観測することが現象を変えてしまう」という量子学上の命題に似ています。この概念を理解する手がかりとしては、「ぼくの地球を守って」の設定を紹介できます。地球上の人間たちの活動を、月面基地から観測している異星人たち、という構図です。腐女子たちは月面基地の異星人であり、やおい作品の題材が地球人たちとなります。異星人による観測行為が地球人に対して影響を及ぼさないため、38 万 km の真空が必要なのです。なぜ 38 万 km も?やおいがそれほどに強力だからです。
It cannot be forgotten that the YAOI had been treated from ancient times to the Middle Ages as a kind of enchantment. If FUJOSHI in which strong enough spiritual force is equipped does YAOI observation, it has a lot of influences on the observation object. However, the future is extremely manipulated by short odds by the prospect and the prophecy of the influence that the relation exerts.
古代から中世にかけて、やおいが一種の呪術として扱われていたことを忘れるわけにはいきません。十分に霊力の備わった腐女子が不用意にやおいを行えば、それは観測対象に少なからぬ影響を与えます(関係性の及ぼす影響の予知・予言によって、極めて高い確率でやおいは未来を操ります)。そのような性格から、いくつかの強力なやおい結社は時代ごとの政界や財界と強く結びつき、権力を強めていきます。
From such a character, Some YAOI associations strongly relate to the political world and the financial world every age, and strengthen power. In ancient YAOI times, because a scientific research was the main culture of YAOI, so it took an active part as a shrine maiden who prayed for rain. When it is understood to be able to apply it the humanities academically, it comes to be used the political battle and to fight by the Middle Ages. FUJOSHI which manipulate YAOI, and The Male-dominated society which is manipulated by the YAOI were repeatedly involved by the cruel war. For better or worse, many of themes of the YAOI work centering on the relation of the man between two people originates the fact that the society has developed in the man center. It is from reflection to a dark age in such the Middle Ages, that FUJOSHI recites the nonintervention to the observation object. Therefore, the theme of many of contemporary YAOI work is the harmless one to a real society such as characters of the fictitious work. When you treat the real existence character, it was called NAMAMONO, which might not leak outside, it is strictly kept secret and confidential. However, it is said there some YAOI associations that treat the political world and military affairs, which assumed to be a taboo those existed before at the present age. It would be said the dark side of YAOI genre. In addition, there is another one interesting point in BOKUTAMA though. The people who were observing the human race accomplish transmigration from the lunar base to the earth when postmortem of that. It is thought that this story is a hint that still approaches clarification FUJOSHI's depths.
古代のやおいは、オタクに馴染み深い用語でいえば、いはゆる「無機物萌え」に近い自然科学的な研究が主でしたから、雨乞いなどを行う巫女として活躍しました(ですから、腐女子はかつて「巫女子」と呼ばれていました。それが「腐女子」に変化するのは明治時代からです)。中世までには政治闘争や戦争に用いられるようになります。やおいを操る腐女子、またやおいに操られた男性社会は、しばしば悲惨な戦争を繰り返しました(良くも悪くも、やおい作品の題材の多くが男性の二者関係を中心とするのは、社会が男性中心的に発展してきたことに起因します)。腐女子たちが観測対象への不干渉を唱えるのは、そういった中世暗黒時代への反省からです。そのため現代のやおいの多くは架空作品の登場人物など、現実社会に対して無害なものを題材とし、実在人物を扱う場合特別にナマモノと呼ばれ、絶対に外部に漏れることのないよう秘されます。ただ、現代にもかつてのように、禁忌とされる政界や軍事を扱うやおい結社がいくつか存在すると言われています。やおい界のダークサイドといえるでしょう。 余談ですが、「ぼく地球」には興味深いポイントがもうひとつあります。月面基地から人類を観測していた異星人たちは、その死後に地球へ転生を果たします。このストーリーは、いまだ解明されない腐女子たちの深層に近づくヒントであると考えられています。
The "YAOI-Hole", secret organ.
One of the mystiques of the YAOI is an organ that is called "the YAOI-Hole". It is used when the man in the YAOI work has sexual intercourse mutually. Almost complete female machine and function interchangeable or any more are possessed, it is not unusual in the work that the man gets pregnant or gives birth either. However, the hole doesn't trap the man to the worry about the menstruation.
やおいの神秘性のひとつは、「やおい穴」と呼ばれる器官です。やおい作品中の男性同士が性交する際に使用されます。女性器とほぼ完全な互換、あるいはそれ以上の機能を有するため、やおい作品においては男性が妊娠・出産することも珍しくありません(にもかかわらず、やおい穴は男性を月経の悩みに陥れません)。アメリカでは 1994 年にアーノルド・シュワルツェネッガー氏が主演する男性出産映画「JUNIOR」が公開され話題となりましたが、やおいにおいてはどの年代の作品からでも男性の妊娠出産、また男性同士から生まれた男の子同士の恋愛事例を容易に見つけることができます。
The movie called "JUNIOR"(United States, 1994) which starring Arnold Schwarzenegger, was about the pregnancy of the man, gets into the news. But in YAOI, the love case with the boy who was born from man's pregnancy birth and man can be easily found from the YAOI work at any of the generation. The origin and the raison d'etre of the YAOI-hole are discussed between those who research about YAOI for years, the conclusion has not been reached. In YAOI, depressed to god's area, there is a theory assumed that "it is natural that the image of beautiful people who have that perfect organ is succeeded to". The YAOI work acquired the form of human race, that the YAOI-hole is attached to the man, will become existence of more higher-order in the future. There are some researcher expected so. To begin with, there are radicals that insist to the man of the reality as a mistake not YAOI poriferous, and a biological loss, too.
やおい穴の起源と存在理由についてやおい研究家の間でも長年議論されていますが、結論は出ていません。神の領域にも踏み込むやおいにおいて、あの完璧な器官を有する美しい人々のイメージが継承されるのは当然であるとする説があります。やおい作品の男性にやおい穴がついていることは、将来人類がより高次の存在となったとき獲得する形質であると予言する研究者も居ます。そもそも現実の男性にやおい穴がないことが誤りであり、生物学的な欠損であると主張する過激派も居ます。
The authority of worldwide UFO study, YAOI Junichi (His family name means he is a person of course who allows one's name to be added to the lineage of the YAOI enchantment as soon as it is traditional) also who it is one of the descendants of the YAOI association continuing since the Asuka age, he point and said "only the YAOI-hole is evidence that the original first enchantment arose from exchanging courtesies with the space alien, and the human race receives the intention of the space alien who keeps watching us now by the art type of YAOI".
飛鳥時代から続くやおい結社の末裔の一人であり、世界的な UFO 学の権威でもある矢追純一氏(彼のファミリーネームは、もちろん彼が伝統的なやおい呪術の家系に名を連ねる者であることを意味します)は、やおい穴こそが、原初やおい呪術が宇宙人との交歓から生まれた証拠であり、やおいの術式によって人類は現在も我々を見守り続ける宇宙人の意思を受け取ることができると指摘します。
Various struggles.
Because great power carries a great responsibility with it, a lot of FUJOSHI are mild and do not like fight. Do think, and do about the constituent member of the association that pursues the same coupling when the relation between UKE and SEME is opposite? They fight thoroughly until either is ruined.
偉大な力には偉大な責任が伴いますから、多くの腐女子たちは温和で、争いを好みません。ただし、同じカップリングを追及している結社の構成員同士の考える、受けと攻めの関係性が逆だった場合、彼女たちは徹底的に(どちらかが滅ぶまで)争います。
The truth the relation between the same genre, the same coupling, and UKE and SEME is opposite. This is the worst combination. The superiority or inferiority is decided by the enchantment war. It is necessary to be standardized the insistence of the faction that wins, and to become silent by the faction that defeats (In many cases, being defeated means the death). Thus, whether what SEME it and UKE keep being decided as for all events to what. The conversation about coupling of FUJOSHI is worn with the tension not to understand when the duel starts.
同じジャンル、同じカップリング、しかし受けと攻めの関係性が真逆。これが最悪の組み合わせです。カップリングにおける受けと攻めの問題で腐女子たちが妥協することは決してありません。腐女子の数だけ真理があります。その優劣は呪術戦で決定されます。勝った派閥の主張が標準化され、敗れた派閥は沈黙しなければなりません(多くの場合、敗れることは死を意味します)。こうしてあらゆる事象は、なにが受けでなにが攻めであるか決定され続けます。腐女子同士のカップリングトークは、いつ決闘がはじまるかわからない緊張感とともに為されます。
A clan, The dominance of female.
Man YAOI class that is opened to the man (though it is very limited), and is called Fudanshi or Hakusen-Danshi arises since it is modern. To our regret, these do not mean the man's advancement to the YAOI world. They admit because of consumption to the last, and no practice. The association that knows the secret art of YAOI today is usually composed only of the woman, and there is no exception. I cannot help saying that the road to the man's YAOI participation is extremely steep because it is succeeded to only internally of each YAOI association as usual the core of YAOI.
近代以降は(非常に限定的ですが)男性にも開放され、腐男子あるいは白泉男子と呼ばれる男性やおい階級も生まれていますが、残念ながらこれらは男性のやおい世界への進出を意味しません。彼らに認められているのはあくまでも消費であり、実践ではないからです。今日でもやおいの秘術を知る結社は通常女性のみで構成され、例外はほとんどありません。やおいの核心はそれぞれのやおい結社の内部でのみ継承されますから、相変わらず男性のやおい参画への道は極めて険しいと言わざるをえません。
There are two widely accepted theories why of the YAOI scene doesn't start accepting the man. It is a theory because the reason for one is that it had functioned to a prohibited boy of YAOI so to speak as the sanctuary. It is explained that this is a pattern that looked like no admittance to women it at the present age so that the ring of the Grand Sumo Tournament may keep the sacredness.
なぜやおいシーンは男性を受け入れようとしないのかについては、有力な説が二つあります。ひとつは、やおいの男子禁制は、それがいわば結界として機能してきたためであるという説です。これは大相撲の土俵が、その神聖性を保つため現代でも女人禁制であることと似たパターンだと説明されます。
Another one is a body handicap theory. It is generally believed by the woman that the spiritual organ (or, character to accompany the soul) that cannot be confirmed in the anatomy is equipped by birth in the YAOI world. Even if man studies the theory of YAOI, the man cannot correctly practice it. If FUJOSHI instructs the YAOI to man, there is a possibility of causing the disaster if unskilled is done whether end uselessly. The most eccentric insistence was, a necessary organ for YAOI to awake is "YAOI hole" truly, and doesn't have the human race with it, however, that YAOI can be practiced by the female because her female machine simulate a part of of the YAOI hole function in imperfect.
もうひとつは、身体的なハンディキャップ説です。やおい世界において一般的に、女性には解剖学的に確認することのできない霊的な器官(あるいは魂に付随する性質)が生来備わっていると信じられています。これが男性にはないため、男性にやおいを伝授しても無駄に終わるか、へたをすれば惨事を引き起こしてしまうというのです。最もエキセントリックなのは、真にやおいに覚醒するために必要な器官は「やおい穴」であり、人類はそれを持って居ないが、女性器が擬似的にやおい穴の一部の機能をシミュレートできるため、不完全ながら女性はやおいを実践できる(女性も真のやおいのすべてを自在にできているわけではない)、という説です。
Numerology
There was some YAOI sect who devoted oneself to Numerology in the association, however the activity was always obstructed by the majority though. Each YAOI association was pursuing each YAOI ideal by various themes. But, the YAOI Numerologist sects searched only for an ultimate answer based on their original YAOI philosophy and denied other variation. Actually, on the day when they reached the truth, it was believed that the result was made meaningless as for all FUJOSHI except them. The disaster caused by the obstruction to the Numerologist sect by the YAOI association were reached at least more than five times of the volcanic eruption and earthquakes ten several-time. And also, it is told by the count and not cutting such as the curse killing. Finally, the Numerologist sect was lost the struggle. All their (Reach to be near in indeed 1000 years) research material was incinerated by their opponent, so there is no means to know the system now.
やおい結社の中には数秘術に傾倒した一派もありましたが、その活動は常に多数派によって妨害されました。各やおい結社は様々な題材でそれぞれのやおいを追求していましたが、彼女たち数秘術派はやおい哲学に基づく究極の答えのみを探求し、バリエーションを否定したからです。実際に、彼女たちが真理へ到達した日には、彼女たち以外のすべての腐女子はその成果を無意味化されると信じられていました。やおい結社による数秘術派への妨害のため起こした災害は、火山噴火五回と震災十数回に及び、呪殺などは数え切れないほどだと伝えられます。最終的に、数秘術派は敗れました。彼女たちの(実に 1,000 年近くにも及ぶ)研究資料はことごとく反対派に焼き捨てられたため、現在その体系を知る手段はありません。
In addition, the present age of YAOI to use multiplication as the genre mark, it would estimated the remaining influences of Numerologist sect. It can be said to the genre mark that it is general to use the dividing calculation, and this is originality of our country in an international scene.
また、現代日本におけるやおいジャンル表記に掛け算を用いるのは、数秘術の名残と言われています。国際的なやおいシーンにおいてジャンル表記には割り算を用いるのが一般的で、これは本邦の独自性といえます。また、やおいは「801」という数列でも表現されますが、これがやおい数秘術派の遺した「生命、宇宙、そして万物についての(究極の疑問の)答え」であるとする俗説があります。
The dark age.
The Meiji era when Japan had begun modernizing was a dark age for YAOI. The Shinto shrine festival policy enforced to the folk beliefs prohibition policy and the end gives a devastating blow to the YAOI network where the root was put on the whole country widely and deeply in the first stage. The YAOI association that valued the tradition from old in the flow of a rapid change to the West was not able to resist because it was not able to win the people's support though circumstances might have been quite different if it was before Edo period. As a result, many of YAOI associations said that "Major company (OHTE)" association at that time at the time of acted based on the city part is left, and there 800 or more in the whole country are dissolved. Still, a lot of material is maintained, and the research will be continued in detail. However, the majority were lost in this age. Therefore, the YAOI scene since before Edo and the Meiji era has changed greatly. Talking by the same time series is impossible.
日本が近代化を開始した明治時代は、やおいにとっては暗黒時代でした。初期には民間信仰禁止政策、また末期に施行された神社合祀政策が、全国に広く深く根を張っていたやおいネットワークに壊滅的な打撃を与えます。江戸時代以前であれば事情はまったく違ったのでしょうが、急速な西洋化の流れの中で、古来からの伝統を重視するやおい結社は民衆の支持を得られず、抵抗できませんでした。これにより、都市部を基盤に活動していた当時の大手結社を残し、全国に 800 以上あると言われたやおい結社の多くは解散されます。それでも多くの資料は保全され、研究も細々と継続されることになりますが、各結社の中で連綿と継承され続けてきた門外不出の秘儀などは、その大半がこの時代に失われることになりました。
The YAOI culture that is now succeeds contexts that the almost all were city part cradles or collected in the city part once at the Meiji era. Moreover, the culture of "Bright YAOI" that excludes an enchantment character that centers on the schoolgirl in the city part from recent arises.Various genres is formed (It is not dangerous) are products of this flow now.
ですから、江戸以前と明治以降のやおいシーンは、同じ時系列で語ることが不可能なほど様変わりしています。現在あるやおい文化は、そのほとんどすべてが都市部発祥か、または一旦明治時代に都市部に集められた文脈を継いでいます。また、この頃から都市部の女学生を中心とした、呪術的性格を排除した「明るいやおい」の文化も生まれます。現在やおい文化の裾野を形成している(危険ではない)諸ジャンルなどは、この流れの産物です。
YAOI influence on Otaku culture.
There is no Otaku cultural researcher who is not paying attention in YAOI. Otaku was voluntarily born from the male-dominated society, but it is likely not to have risen in shape like present, if help from the YAOI society was not given though. Actually, FUJOSHI's signs can be seen in all places where the Otaku culture is formed. It is said that there is no what the man exceeded the woman in the number of participation circles in the "Comic Market", the world's largest Dojinshi flea market. It will be able to be said that what Otaku acquired was only one like Akihabara.
じつのところ、やおいに注目していないオタク文化研究者は居ません。オタクは男性社会から自発的に生まれましたが、やおい社会からの援助がなければ、現在のような形で興隆することはなかったでしょう。実際に、オタク文化を形成するあらゆる場において、腐女子たちの痕跡をみることができます。世界最大の同人誌即売会コミックマーケットにおいても、参加サークル数において男性が女性を上回ったことは一度もないと言われています。オタクが腐女子の助けを借りずに獲得したものといえば、秋葉原くらいのものでしょう。
There are a lot of Otaku researchers who insist that it can know Otaku's appearance in the future by knowing past FUJOSHI. It is said that Otaku's appearance after ten years can be foreseen if FUJOSHI ten years ago is researched now.
過去の腐女子を知ることで、未来のオタクの姿を知ることができると主張するオタク研究者は数多く居ます。現在、十年前の腐女子を研究すれば、十年後のオタクの姿が予見できると言われています。
The spirit of "Moe".
YAOI was Otaku's elder sister, and a stepmother. It loved, the place of growth was straightened, the way it should be was shown, and the effort had been helped, but it never guided.
やおいはオタクの姉であり、継母でした。慈しみ、成長の場を整え、あるべき姿を示し、努力を助けてきましたが、指導することはありませんでした。
When a first Otaku culture of generation expanding too much and beginning to lose sight of the nucleus though it expanded like the amoeba without the intention, they begun to pay attention to the spirit of YAOI. However, because FUJOSHI never reveal the essence of our cultures to Otaku, Otaku start the imitation of YAOI by watching and imitating. At first, their effort only made a mistake. But, the effort connects the truth when entering 90's, and Otaku finally reaches of YAOI stage in the very primitiveness once. It is a concept that was called it "Moe". Moe is YAOI spirit in the Otaku scene that Otaku is imitated YAOI and thought out.
発生当初のオタク文化は、意思を持たないアメーバのように拡大しましたが、拡大しすぎて核を見失いはじめると、やおいの精神性に注目します。しかし腐女子たちはオタクたちには決して自分たちの文化の真髄を明かしませんから、オタクたちは見よう見まねでやおいの模倣をはじめます。その意味づけも当初は間違いだらけでした。しかし 90 年代に入ると努力は実を結び、非常に稚拙ながら、遂にオタクはやおい的な境地の一端に到達します。それが「萌え」と呼ばれる概念です。萌えは、オタクがやおいを手本にして編み出した、オタクシーンにおけるやおい的な精神なのです。
Otaku entered the age of imperialism by circulating the Moe. And also, it was given up for other way not to exist to some degree though the difference of "old type Otaku" who did not understand, "new type Otaku" who understood Moe. As for Otaku who absorbs the historical background and the context after 90's enough, the majority freely manipulate Moe. It was old Otaku that it put and ate before 80's. This previous Otaku social environment will pay the bill of the too forcible rapid growth though everyone admits there was to be today's Otaku's prosperity without Moe.
萌えを流通させることによって、オタクは帝国主義の時代に入りました。同時に萌えを理解できるオタク(ニュータイプ)と萌えを理解できないオタク(オールドタイプ)の格差を生み出します 90 年代以降の時代背景とコンテキストを十分に吸収したオタクは大半が萌えを自在に操ります。置いてけぼりを食らったのは 80 年代以前の古いオタクたちでした。萌えなくして今日のオタクの繁栄はありえなかったことは誰もが認めるところですが、この先のオタク社会情勢はその強引すぎる急成長のツケを支払うことになるでしょう。
Otaku girl and YAOI.
It is necessary to emphasize here. The Otaku girl is not FUJOSHI. The Otaku girl is a girl who only has the Otaku hobby, and there is no difference with the Otaku boy except gender. They are women who are doing the "Moe" drive in the implant need not do such an inconvenient thing if they awake to her ability. It is not called FUJOSHI if not running to the mystery of YAOI. However, there is an example emancipated to FUJOSHI by the Otaku girl through a mystery experience in no small way. Present age when Otaku culture infiltrated like this. No do be known whether woman's saying that she will first awake to herself as FUJOSHI via the Otaku girl is more general.
ここは強調しなければなりません。オタク女子は腐女子ではありません。オタク女子とは単にオタク趣味を持っている女子であり、性別以外にオタク男子との違いはありません。(彼女たちが自分の能力に目覚めれば)そんな不便なことなどしなくてもいいのに「萌え」ドライブをインプラントしている女性たちです。やおいの神秘に通じていなければ腐女子とは呼びません。ただし、オタク女子が神秘体験を経て腐女子に解脱する例は少なからずあります。これほどまでオタク文化の浸透した現代においては、女性はまずオタク女子を経てから腐女子としての自分に目覚めるのが一般的なのかもしれません。
Animei-Do, The way of Brotherhood.
The Animei-Do unites calling the original first taoism association approved in China from the 2nd century to about the 3rd century as well as a Taihei-tao and Gotobei-tao, etc.
It is said that the origin of the name will originate the fact that the contribution of the YAOI book was requested which the own brother is assumed to be a theme. the purpose was to test the resolution, by doing the YAOI to the family that it is dangerous to be even free. Insulation with the family was inevitability if coming to light. The activity of Animei-Do (as usually the association with YAOI character has) did not have power like other coetaneous taoism associations because it had closed extremely.Actually, Animei-Do in China was ruined tens of years after one of the factions is introduced to Japan. On the other hand, Animei-Do that extended to Japan stayed in existence in detail while supporting a variety of local YAOI associations, and attended the turning point of an important history of YAOI at times.
その名の由来は、入信の際実兄を題材としたやおい本の寄進を求めたことに由来すると言われています(ただでさえ危険なやおいを家族に対して行わせることで、覚悟を試したと言われています。露見すれば家族との絶縁は必定でした)。兄命道の活動は(やおい的性格を持つ結社の通例として)極めて閉鎖的だったため、同時代のほかの道教結社ほどの勢力を持ちませんでした。実際に、分派のひとつが日本へ渡来したあと数十年で、中国における兄命道の本筋は断絶します。
Present Animei-Do changed the name with "Animate Ltd.,". The branch is set up in the whole country, and one of the organizations that give the biggest influence power to present age of inside and outside To Japan's and the YAOI scene.
一方日本に渡った兄命道は、現地の様々なやおい結社を支援しながら細々と命脈を保ち、時には重大なやおい史の転機に立ち会いました。兄命道は現在株式会社アニメイトと呼ばれます。表裏問わず現代日本のやおいシーンに対して最も大きな影響力を与えている組織のひとつです。
Conclusion : The YAOI in present age.
It is very huge though a present YAOI scene was so before. Because it is a self sufficient subculture that develops in shape that YAOI is always always parasitic in the main culture though no commerce big market too much. To begin with, the work that represents the YAOI culture in each age doesn't pass a general, commercial circulation. Therefore, it can be said that the range in which it is recognizable in general as a commercial scale is only a tip of the iceberg.
現在のやおいシーンは、かつてもそうでしたが、非常に巨大です。商業的にそれほど大きなマーケットというわけではありませんが、それはやおいが常にメインカルチャーに寄生する形で発展する、自給自足のサブカルチャーだからです。そもそも各時代のやおい文化を代表するような作品は一般商業ルートを通過しません。したがって、商業規模として一般に認知できる範囲は氷山の一角にすぎないと言えます。
It was almost lost that YAOI enchanter in a spiritual meaning showed the appearance in a public place. Instead, YAOI accomplished generalization from the child to the elderly person as a hobby loved by a wide woman. The majority are understanding to YAOI, and become patrons at times though are not members of the YAOI association.
霊的な意味でのやおい術者が公の場に姿をあらわすことはほとんどなくなりました。かわりにやおいは、下は小学校中学年から上はおばあさんに至るまで、広範な女性に愛好される趣味として一般化を果たしました。彼女たちすべてがやおい結社のメンバーというわけではありませんが、大半はやおいへの理解があり、時には後援者となります。
Kanako Ohno who one of the heroines of "Genshiken" is testified to, "The homo (sexual) is and there is no hated girl". It will be able to be said that the area of the influence of YAOI will be told though some are dialogs with misleading.
「げんしけん」のヒロインの一人である大野加奈子は「ホモが嫌いな女子なんかいません」と証言します。いくつか語弊のある台詞ではありますが、やおいの裾野の広さを物語っているといえるでしょう。
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